• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסההערכות לסוף שנת המסעצות וטיפים לתחילת שנת המס 2014

עצות וטיפים לתחילת שנת המס 2014

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  17.02.2014

עצות וטיפים לתחילת שנת המס 2014
רמי אריה , עו"ד ורו"ח

להלן, צרור תכנוני מס וטיפים לחיסכון במס, אשר אפשר וכדאי לעשות גם בתחילת שנת המס כדי להביא להפחתת חבויות המס בשנת המס הקרובה ובשנים הבאות, כדלקמן:

1.        התאגדות העסק מיחיד לחברה – לא לשכוח לדווח על רווח ההון ממכירת העסק העצמאי לחברה, ולערוך הסכם מכר בכתב של הפעילות העסקית, לקבל הערכת שווי לנכסים ולפעילות הנמכרת, או לחלופין לדווח על המכירה לפי סעיף 104 לפקודת מס הכנסה לפקיד השומה תוך 30 יום, כדי לקבל את הפטור ממס למכירה.

2.        בקשה כי החברה החדשה תיחשב כחברה משפחתית – בקשה כזו אשר ניתן להגיש בתוך שלושה חודשים מיום התאגדות החברה, תבטיח כי ככל שבשנים הראשונות לפעילות יהיו הפסדים, יוכל בעל החברה לנצל אותם לקיזוז מכל הכנסה אחרת שתיווצר לו בשנת המס והם לא יירדו לטמיון. לכל היותר, ככל שיהיו רווחים משמעותיים בשנת המס, ניתן יהיה לבקש ביטול הבקשה להיחשב כחברה משפחתית עד ליום 30.11.2014.

3.        הגשת השגות מנומקות על שומות לפי מיטב השפיטה –לפי הפסיקה האחרונה, הליך ההשגה מהווה הליך מעין משפטי שבו חייב הנישום להציג את כל טענותיו ואת כל המסמכים הרלבנטיים להוכחתם והוא לא יורשה לעשות זאת מאוחר יותר בהליך המשפטי. לכן, יש להתייחס להשגות ולדיונים בהם כאילו מדובר בהליך משפטי לכל דבר. לרבות, ציון כל הטענות המקדמיות המצדיקות את ביטול השומות שהוצאו לפי מיטב השפיטה על הסף.

4.        דחיית החלטה להאריך התיישנות לשנה רביעית – ככל שהתקבלה החלטת המנהל או מי מטעמו על הארכת תקופת ההתיישנות, יש להודיע בכתב וללא שיהוי, על בקשה לביטול ההחלטה עד לעריכת שימוע וקבלת הזדמנות לענות לנימוקים שניתנו להארכה.  

5.        בדיקת מערכת ספרי הנהלת החשבונות הנדרשת לשנת המס 2014 – בהתאם לכללי ניהול ספרי חשבונות, חשוב לבדוק כי העסק מנהל מערכת ספרי חשבונות המתאימה לתוספת החלה עליו לפי תחום עיסוקו הנוכחי, מחזור הכנסותיו כולל מע"מ בשנה הקודמת ומספר המועסקים בו. לרבות, כל ספרי העזר, הפנקסים והרישומים הנדרשים ואישורי רשות המיסים לתוכנות הנה"ח של העסק. זאת כדי להימנע מפסילת ספרי החשבונות של העסק.

6.        רענון ההוראות בדבר רישום מיידי של תקבולים -  מוצא לרענן את הנהלים לעובדי העסק בדבר החובה לרישום כל תקבול הניתן לעסק מייד עם קבלתו, לרבות החתמת העובד על הנהלים עצמם ועל התחייבות לרישום כל תקבול בעסק כדין.

7.        סגירת משיכות חובה בעלים – כדי להימנע מחבות מס בשל משיכות בעלים מהחברה בשליטתם, בגילום מס שולי מלא כמשכורות או כדיבידנדים, מומלץ לבחון מכירת נכס של הבעלים לחברה לקיזוז משיכות הבעלים. לרבות, מכר דירת המגורים שלו לחברה תוך בחינת כל היבטי המיסוי בהקשר זה.

8.        תכנוני מס לשנת המס הקודמת – עדיין לא מאוחר לערוך תכנוני מס ופעולות נוספות כדי לצמצם את חבות המס בגין שנת המס 2013, לרבות, ביצוע הפרשות להפסדים צפויים, חובות אבודים, חלוקת בונוסים ומענקים לעובדים ולבעלי שליטה עד ליום 31.3.2014, העמסה נכונה של השתתפויות בהוצאות הדדיות ועוד.

9.        קיזוז הפסדים – ניתן להיערך מראש לקיזוז הפסדים משנים קודמות כנגד רווחים עתידיים, בהתאם למספר הלכות שניתנו בעניין זה בבית המשפט העליון. לרבות, בדרך של קיזוז ההפסדים כנגד רווחי הון ושבח מקרקעין אשר ייווצרו בשנת 2014 ובשנות המס הבאות.

10.    קביעת התושבות בחו"ל או בישוב ספר – מכיוון ומבחן "מרכז החיים" המשמש הן לצורך בחינת החבות במס על "תושב ישראל" והן לזיכוי המס בגין מגורים בישוב ספר, מבוסס במידה רבה מאד על מספר ימי השהייה, על מיקום "בית הקבע" ועל "מרכז האינטרסים החיוניים" של התושב, כדאי לתכנן מראש וכבר בתחילת השנה את העובדות שיוכיחו היכן הייתה התושבות בשנת המס 2014 הלכה למעשה.

11.    בחינת הטבות לפי חוק עידוד השקעות הון – ככל שהחברה עוסקת בייצור ובייצוא, או משמשת כקבלן משנה של עוסקים כאלו, ייתכן והיא זכאית לקבל את הטבות המס לפי חוק עידוד השקעות הון ובכך להפחית את חבות המס שתוטל עליה ועל בעליה באופן משמעותי ביותר. בדיקה כזו לגבי שנת המס 2013, יש לערוך ולדווח את תוצאותיה ככל שהן לטובה עד ליום 31.5.2014.

12.    היבטים נוספים המשפיעים על חבויות המס – עדיין לא מאוחר, לבחון את היבטי המיסוי החלים על העסק, והדרכים לצמצום חבות המס כדין. כגון: על ידי מעבר לדיווח על בסיס מזומן או מצטבר לפי הוראות מס הכנסה ולפי ההוראות החדשות של חוק מס ערך מוסף לרבות אצל יצרנים וקמעונאים, התאמת משכורות מנהלי החברה למשיכות שלהם בפועל, מדיניות משיכת דיבידנדים, מימוש מהיר של מלאי מת ועוד.

 

 

 

פרטים, הבהרות והרחבות נוספות – ראו באתר האינטרנט של מיסים ועסקים www.ralc.co.il  

 

 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני