• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי בינלאומיתכנוני מס במישור הבינלאומיגילוי מרצון על חשבונות בנק ונכסים בחו ל הסכם פטקא

גילוי מרצון על חשבונות בנק ונכסים בחו"ל - הסכם פטקא

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  04.05.2014

בהמשך להמלצתנו לגילוי מרצון על חשבונות בנק בחו"ל ועל נכסים בחו"ל שטרם דווחו לרשות המיסים בישראל, כדאי לשים לב להחלטת ממשלה מס' 1490, מיום 21.3.2014, לפיה ישראל נמצאת בימים אלה בשלבים אחרונים לקראת חתימה על הסכם בינה לממשלת ארצות הברית של אמריקה בדבר שיפור ציות מס בינלאומי ויישום פטקא(להלן: "הסכם פטקא").

לפי נספח 1 להסכם פטקא יחויב כל בנק ומוסד פיננסי בישראל, לברר את זהותו של בעל זכות בחשבון המופקד בידיו, כדי לברר האם הוא "אמריקאי", כהגדרתו בהסכם פטקא, (אדם אמריקאי כולל בין השאר, תושב ארצות הברית או אזרח ארצות הברית וחברה או שותפות שהתאגדו בארצות הברית). לגבי בעל זכות בחשבון שהוא אדם אמריקאי יידרש המוסד הפיננסי, (לאחר שהודיע על כך לאותו אדם ואף נתן לו אפשרות לטעון כי אינו אדם אמריקאי), לדווח על קיום החשבון לרשות המיסים בישראל, כדי שזו תעביר את המידע לשלטונות המס בארצות הברית ( IRS ), הכל כקבוע בהסכם פטקא.

לגבי מי שיפתח חשבון חדש במוסד פיננסי, תחול חובת הבדיקה האמורה לפי הסכם פטקא כבר לגבי פתיחת חשבון מיום 1.7.2014.

לעניין זה "מוסד פיננסי" – מוסד למשמורת, מוסד לפיקדונות, ישות העוסקת בהשקעות,

חברת ביטוח מסוימת וכן מי שיקבע על ידי שר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת כמוסד פיננסי. השר יקבע בתקנות את אופן העברת המידע לרשות המסים.

כמו כן, לאחרונה אישרה הוועדה לעניינים פיסקליים ( CFA ) של ארגון ה- OECDOrganization for economic Cooperation and Development ), (להלן: "ארגון ה- "OECD ), את נוסח הצהרת השרים של המדינות החברות בארגון לגבי קיום חילופי מידע אוטומטיים.

לפי הצהרת השרים Declaration on Automatic Exchange of Information for OECD Ministerial Meeting , לפיה המדינות החברות בארגון ה- OECD יקבלו על עצמן ליישם באופן אחיד חילופי מידע אוטומטיים לצורך יישום אמנה מולטילטרלית לחילופי מידע.

Multilateral Convention on Mutual Administrative Assistance in Tax Matters  (להלן – האמנה המולטילטרלית לחילופי מידע). Administrative Assistance in Tax Matters.

 

 

כל המדינות החברות בארגון ה- ,OECD למעט ישראל, כבר חתמו על האמנה האמורה. ישראל עתידה לחתום על האמנה בקרוב, לאחר השלמת הליכי החקיקה שיאפשרו את כניסתה לתוקף בישראל.

על המדינות לפעול במהירות כדי ליישם את חילופי המידע האוטומטיים, בהתאם לסטנדרט לחילופי מידע שיקבע ארגון ה- OECD . לפיכך, יש לחייב את המוסדות הפיננסים לברר את הפרטים של בעלי הזכויות בחשבונות המופקדים אצלם, ולגבי אמריקאים את היותם אדם אמריקאי לפי הסכם פטקא. לכן מוצע לאפשר לשר האוצר לקבוע בתקנות חובת זיהוי פרטים של בעל זכות בחשבון במוסד פיננסי. בתקנות יקבע גם אופן העברת המידע מהמוסדות  הפיננסיים לרשות המסים.

זהות בעלי החשבונות נבדקת כבר היום, לצורך חוק איסור הלבנת הון, התש"ס-2000 , אך לפי החוק האמור אין סמכות להשתמש במידע שנתקבל אלא לצרכי יישום החוק האמור. לפיכך מוצע להסמיך את שר האוצר להתקין תקנות שיאפשרו את זיהוי הבעלים של החשבונות המופקדים במוסדות פיננסים, בנוסף לזיהוי שנעשה לפי חוק איסור הלבנת הון , כדי שישראל תוכל לעמוד בהתחייבויותיה לפי הסכמים בינלאומיים שהיא עתידה לחתום עליהם.

גילוי המיידע ייעשה במסגרת סעיף 135ב שיתווסף לפקודת מס הכנסה.

גילוי המידע צפוי להביא לגביית מס משמעותית בגין חשבונות בנק לא מדווחים.

לבעלי הון המופקד בחשבונות בנקים בישראל או בחו"ל, מוצע לפעול לגילוי מרצון על הכספים וההון המופקדים בבנקים ולשלם את המס בגין הרווחים בחשבונות שלו, בטרם ייכנס התיקון החדש לתוקף. למידע נוסף.

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי