• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםגילוי מרצוןגילוי מרצון חלקי אינו מקנה חסינות פלילית

גילוי מרצון חלקי אינו מקנה חסינות פלילית

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  26.12.2016

גילוי מרצון חלקי - אינו גילוי מרצון המקנה חסינות פלילית

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 

הפונה בגילוי מרצון חייב לבוא בידיים נקיות ועם כל המידע הרלבנטי לנכסים ולהכנסות שלא דווחו על ידו, כדי שהבקשה תיחשב ראויה ותקנה לו חסינות פלילית. חובה גם כי המס ישולם במלואו בהתאם להסדר המס שנקבע בגילוי מרצון. אחרת, עלול המבקש למצוא עצמו נתבע ומורשע בהליך פלילי לגבי האמור בבקשה.

כך פסק ביהמ"ש בעניין קסטרו (ת"פ 26239-12-14 מדינת ישראל נ' קסטרו ואח', ניתן ביום 30.11.2016).

החקירה בפרשה זו החלה בפניית החברה לממונה הרלוונטי מטעם מע"מ, בבקשה לנקוט דרך של "גילוי נאות" (להלן: "הבקשה לגילוי מרצון"), לגבי חשבונית על עסקה בסך של 2,331,000 ₪, שהמס בגינה הינו בסך של 361,305 ₪ אשר לא דווחה ולא שולמה למע"מ.

בנוסף, הוציאו הנאשמים 10 תעודות זיכוי על עסקאות בסך 1,024,457 ₪. בכך הקטינו את המס שהם חייבים לשלם למנהל מע"מ בסך של 166,913 ₪. בפועל העסקאות לא בוטלו וחשבוניות הזיכוי לא נשלחו.

הנאשמים טענו להגנה מן הצדק, היות והחקירה החלה בעקבות הבקשה לגילוי מרצון, דהיינו עקב גילוי יזום מטעם החברה.

ביהמ"ש קיבל את טיעון ב"כ הנאשמים, לפיו, דחיית הבקשה לגילוי מרצון על ידי הרשויות כאשר מקור ידיעת הרשויות אודות ביצוע העבירות הינו מכוח הבקשה עצמה, עשויה לגבש בנסיבות המתאימות הגנה מן הצדק.

אך מתוך העובדות באותו עניין, מסתבר כי הבקשה לגילוי מרצון שהגישו לא מכילה תנאי יסוד מהותיים, הנדרשים על מנת שמגיש בקשה לגילוי מרצון יקבל חסינות מהעמדה לדין פלילי, כדלהלן:

גילוי חלקי בלבד – דרישת רשות המיסים בגילוי מרצון היא דרישה לגילוי מלא של עבירות המס שנעברו. במקרה זה דובר בטעות בסכום הגילוי בסך של 700,000 ₪ בקירוב, כאשר הסכום שנכלל בבקשה לגילוי מרצון היה אף נמוך מכך. במילים אחרות, סכום המחדל שנמצא היה למעלה מכפל סכום המחדל שעליו דווח בבקשה לגילוי מרצון, ובנסיבות אלה דחיית הבקשה לגילוי מרצון על ידי רשות המיסים הייתה סבירה בנסיבות העניין.

אי הסרת המחדל במלואו – תנאי יסוד נוסף להכרה בבקשה לגילוי מרצון הוא הסרת המחדל, כלומר תשלום המס המתחייב במלואו. אף כאן מדובר בדרישה סבירה המתחייבת ממהות העניין. מהות הדברים תהא שמבקש יוכל לזכות בחסינות מפני העמדה לדין פלילי גם במקרה שבו הוא כלל לא שילם את המיסים שהיה חייב על פי דין לשלם.

לפיכך, דחה ביהמ"ש את טענת ההגנה מן הצדק במקרה דנא.

 

זה הזמן לחזור, להתריע ולהמליץ "להקדים תרופה למכה" ולהגיש בקשה לגילוי מרצון אנונימית בגין אי דיווח כחוק למס הכנסה, למע"מ או למיסוי מקרקעין. אשר ניתן להגישה באמצעות משרדנו באופן אנונימי, וזאת רק עד ליום 31.12.2016. אחרת, עלולה להיות חשיפה להליכים פליליים!!!

לפרטים נוספים ניתן לפנות בדיסקרטיות מלאה לדואר אלקטרוני [email protected] .

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני