• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

חדשות מס בעולם

03.09.2005

חדשות מס בעולם

בלגיה - פטור ממע"מ על חינוך.

בית המשפט בבלגיה, קיבל החלטה שלפיה רשויות המע"מ טעו כאשר הגבילו את הפטור רק למוסדות חינוך הפועלות ללא מטרות רווח. כעת, גם מוסדות חינוך מסחריים יוכלו ליהנות מהפטור ממע"מ.

קרואטיה - שרותי תיירות

שיעור מע"מ חדש בגובה 10% יוצג החל מ 2006 ויחול על שרותי תיירות. שיעור זה יחליף את שיעור המע"מ הקיים בגובה 22% לתושבים מקומיים ופטור ממע"מ לגבי תיירים.

דנמרק - מכירת רכבים יד שנייה.

בית המשפט באיחוד האירופי דן בימים אלה במקרה של חוקיות החוק בדנמרק, שאינו מתיר לעסקים למכור רכבים יד שנייה שנרכשו בפטור ממע"מ מבעלים פרטיים, שבו המע"מ מוטל רק על הרווח שנוצר ולא על מחיר המכירה.

האיחוד האירופי - 1. הגדרת פטור ממע"מ על שירותי בריאות.

בית המשפט באיחוד האירופי, התייחס לאחרונה למקרה שבו הם ייאלצו בקרוב לתת החלטה על אילו שירותי בריאות יחול פטור ממע"מ. בעיקר, בית המשפט יצטרך להחליט האם שימוש של טלויזיה וטלפון ע"י החולים ואספקת לינה ואוכל לחולים, יהיו פטורים ממע"מ.

2. אספקת מוצרים דנטליים במדינות האיחוד האירופי.

במקרה שמתברר בימים אלה בבית המשפט באיחוד האירופי, נישום טוען כי הוא זכאי להחזר מע"מ החל על מוצרים דנטליים אותם הוא מספק ללקוחות הנמצאים באיחוד האירופי. מוצרים דנטליים הינם פטורים ממע"מ, זאת לפי החוק האירופי, אשר משמעו כי, המע"מ החל על מוצרים אלו אינו ניתן להחזר.

איסלנד - ממשלת איסלנד ביצעה מספר שינויים הנוגעים למע"מ :

  1. החל מ 1/7/05, חברות בע"מ אשר מחזיקות לא פחות מ90% מניות בחברה-בת, יוכלו להירשם עם חברת הבת באיסלנד ביחד.
  2. החל מ 1/7/05, כלי רכב אשר מונעים באמצעות מקור כח ידידותי לסביבה כמו: חשמל או מימן, יהיו פטורים ממע"מ.
  3. החל מ 1/1/06, בכפוף למגבלות מסויימות יבוא זמני של ציוד לכנסים וועידות, יהיה פטור ממע"מ, כמו כן, גם על החזרות של סחורה פגומה.

אוסטריה - מס על מוצרי אנרגיה.

נציגי האיחוד האירופי פסקו כי משטר המיסוי על גז טבעי וחשמל, אשר נהוג באוסטריה בשנים 2002-2003, התברר כמשטר בלתי חוקי. על כן, הנציגים דרשו ממשלת אוסטריה לבטל רטרואקטיבית את החוק.

צרפת - פטור ממע"מ בניהול של קרנות הון מסויימות.

החל מ 1/7/2005, ניהול קרנות הון מסויימות הינו פטור ממע"מ, עם אפשרות לתשלום מס, כאשר בנסיבות מסויימות, ניתן אף לבטל אפשרות שכזו.

הונגריה - ירידה בשיעור המע"מ על הגז.

נציגי האיחוד הסכימו לבקשת הונגריה, להקטין את שיעור המע"מ ל15% על אספקת גז טבעי. בקשה כזו אפשרית כל עוד נציגי האיחוד מסכימים כי הירידה בשיעור המע"מ לא תזיק לתחרות הקיימת באיחוד. מוצרי החשמל יישארו עם שיעור המע"מ הקיים, העומד על 25%.

איטליה - נסיון למנוע החזרי מע"מ לחברות למכוניות..

במשפט המתנהל בימים אלה בביה"מש באיחוד האירופי, נישום טוען כי השיטה הנהוגה באיטליה אשר לפיה, חברות למכוניות אינן זכאיות להחזרי מע"מ, הינה שיטה בלתי חוקית וכי ממשלת איטליה אינה פועלת תחת הנוהל התקין אשר הוצג לפני 25 שנה.

www.com-exp.co.il

ברמודה מפרסמת דו"ח כספי

לפי הדו"ח השנתי שפרסמה רשות הכספים בברמודה, עולה כי היתה עלייה של 4.6% במספר הבקשות שהוגשו עבור רישום חברות בשנת 2004, זאת לעומת שנת 2003.

הדו"ח חושף כי מספר הבקשות אשר הוגשו בשנה שעברה הינו 1,538, כאשר מתוכם אושרו 1,461 בקשות, 24 בקשות נדחו והשאר עדיין ממתינות לאישור.

בינתיים, שווי נטו של הנכסים שהושקעו ע"י קרנות נאמנות והשקעה הרשומות בברמודה, עלה

ב37% בשנה שעברה בהשוואה ל 2003 והגיע לשווי על סך 158.18 ביליון $ לעומת 2003.

אולם, היתה ירידה של 16% במספר הבקשות לרשיון ביטוח במהלך 2004 בהשוואה לשנה הקודמת. בסוף 2004 היו רשומות 1,410 חברות ביטוח בברמודה, בהשוואה ל 1,682 חברות בסוף 2003. במהלך 2004, מספר הבקשות החדשות לרשיונות ביטוח הגיעו ל 83, כאשר מתוכם אושרו 77 בקשות.

לדברי יו"ר רשות הכספים, צ'רלי ליסטר, "בשנה שעברה ראינו איך הרשויות מקדישות תשומת לב בפיתוח מסגרת חקיקתית לכלכלה בברמודה. כמו כן, לא נחסכו מאמצים בפיתוח של מסגרת מדינית מתאימה לפיקוח ובקרה."

www.com-exp.co.il

איי מאן קוראת לאנגליה לצרף את גיברלטר למשטר המס על החסכונות

הנהוג באיחוד

מנהל רשות המיסים של איי מאן, מלקולם קרוץ', איים להשהות את תשלומי המס או את חילופי האינפורמציה על חשבונות תושבי אנגליה, המוחזקים באיי מאן, זאת עד שגיברלטר תוכנס לתוך החוק הנהוג באיחוד האירופי.

חוק זה, אשר נכנס לתוקף ב 1/7/05, כרגע אינו מיושם בין גיברלטר ואנגליה. גילוי כזה עשוי לגרום לשערורייה במרכזי הoffshore של ג'רזי וג'רנזי וכמובן לאיי מאן.

"לגיברלטר יש את היכולת לשבש לחלוטין את חוק זה", כך ציין מר קרוץ' והוסיף: "אם אנגליה לא תעשה דבר בעניין גיברלטר, אנגליה תהיה אחראית ליצירת מקלט מס בתוך האיחוד האירופי, דבר העומד בניגוד גמור לעקרונות החוק."

מר קרוץ' העיר כי רשויות גיברלטר מנצלות את המצב בכדי למשוך הון חדש, ואמר: "הם משחקים משחק ארוך, דבר אשר לא עוזר במיוחד לאנגליה לסגור את הפער ביניהם. אם ממשלת אנגליה לא תוכל לפתור סוגייה זו לשביעות רצוננו, אנו נשהה את ההסכם הכלכלי ביננו לבין אנגליה."

בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר עם רשויות אנגליה, ממשלת ג'רנזי מתכוונת לקרוא לאנגליה לאכוף על ממשלת גיברלטר את יישום החוק בהקדם האפשרי.

www.com-exp.co.il

איי הבתולה מציגה תקנה חדשה בנושא פשיטות רגל

נציגי האוצר באיי הבתולה הבריטיים, הציגו את החוקים החדשים בנושא פשיטת רגל לשנת 2005.

חוקים אלו נכנסו לתוקף מ 30/6/05 ותוארו ע"י נציגי האוצר כ"פיסה אחרונה" של התקנות החדשות של חוקי פשיטות רגל ושל תוכנית מבנה תאגידי של איי הבתולה, אשר החל ב 8/2004 עם הצגת חוק פשיטת הרגל.

מנהל בכיר במשרד האוצר ב BVI , כריסטופר היל, ציין כי: "תקנות חדשות אלו מספקות מידע. כמו כן, תקנות אלו תומכות בדרישות ה"תמונה הגדולה והכוללת". אנו מאמינים כי תקנות אלו יספקו רמה גבוהה ביותר של וודאות וביטחון לכל בעלי העניין בתעשייה, כולל צדדים הקשורים לפשיטות רגל, בתחום האשראי ועסקים דומים שחוו זעזוע."

לדברי נציגי האוצר, תקנות חדשות אלו יספקו ביטחון רב לחברות הרשומות בBVI ולאלו העושות עימן עסקים. החל מ 30/4/05, 14 גופים המתמחים בפשיטות רגל נרשמו בBVI , רובם

רואי חשבון מקצועיים ועורכי דין.

רוברט מאת'אביוס, מנהל במשרד האוצר, הכריז : "אנו מקדמים בברכה את הצגת תקנות חדשות אלו, אשר הינן תוצאה של חודשים רבים של מחשבה זהירה, הערות התעשייה ושיתוף פעולה של התעשייה. אנו סבורים כי תקנות אלו הינן טובות לעסקים כאן בBVI ."

תיק פשיטת הרגל החדש, אשר התבסס על חוק פשיטת רגל 2003, נכנס לתוקף ב 16/8/04 וכולל את המרכיבים הבאים:

· הצגת מגוון אפשרויות מימון ופשיטת רגל עבור עסקים אשר להם בעיות כלכליות.

· רישוי ותקנות לגבי המשתתפים בהליך הפירוק ב BVI.

· הגדרת תפקיד של כונס הנכסים.

· הצגת הליך פיטורי הדירקטורים בחברה.

www.com-exp.co.il

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני