• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותשני מסלולים ירוקים בנושא הקצאת מניות לעובדים

שני מסלולים ירוקים בנושא הקצאת מניות לעובדים

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  04.02.2021

שני מסלולים ירוקים בנושא הקצאת מניות לעובדים   


רמי אריה, עו"ד ורו"ח


רשות המיסים פרסמה שני מסלולים ירוקים חדשים בנושא הקצאת מניות לעובדים. מטרת מסלולים אלו הינה לקצר את משך הזמן למתן החלטת מיסוי, במקרים של מתן מניות לעובדים בתנאים מסוימים.

המסלול הראשון מעניק ודאות ואישור זמני במימוש שלא מרצון מניות ע"י עובדים במסגרת מכירת החברה והמסלול השני מאפשר הקצאת אופציות לעובדים במסלול רווח הון במקרה בו חברה זרה פועלת בישראל שלא באמצעות חברה ישראלית.

מדובר בשני מסלולים הנוספים ל- 22 המסלולים הירוקים שכבר קיימים לקבלת החלטות מיסוי באופן מהיר ויעיל.

המסלולים הירוקים החדשים שניהם בתחום האופציות לעובדים. הראשון בהם  מטרתו להעניק  אישור זמני לעסקת רכישה בגין מכירה שלא מרצון. לדוגמה, במסגרת מכירת מניותיה של חברת הזנק נכפה על העובדים למכור את מניותיהם תמורת מזומן. במקרה כזה המסלול הירוק, בכפוף לתנאיו, מאפשר לראות את אותם עובדים כמי שמכרו שלא מרצון את מניותיהם ובשל כך להתמסות לפי מסלול רווח הון חלף מיסוי במס שולי. הדבר יאפשר לחברות ישראליות לקדם ולהוציא לפועל עסקת מכירה ללא חשש לחשיפת מס שעלולה הייתה להתעורר במועד השלמת העסקה לגבי התגמול ההוני של עובדי החברה. דיווח ובקשה כאמור יבוצע באמצעות טופס שמספרו 951.

המסלול השני שפורסם, דן בעניין אישור חברת חוץ כחברה מעבידה. פרסום מסלול ירוק זה נבע מתוך רצון לקדם ולייעל את אפשרות ההענקת המכשירים הוניים (אופציות ומניות) לעובדים, במסגרת סניף של חברת חוץ שהוקם בישראל, במסלול רווח הון באמצעות נאמן ובלבד כי לסניף מפעל קבע בישראל. הדבר יאפשר לחברות בין-לאומיות שבחרו לפעול בישראל באמצעות סניף ולא באמצעות חברת בת להקצות לעובדיהן תגמול הוני וזאת בצורה נוחה התואמת את עקרונות תגמול העובדים בעולם. דיווח כאמור יבוצע באמצעות טופס שמספרו 952

המוסד להחלטות מיסוי בחטיבה המקצועית נועד לייצר וודאות לצרכי מס לנישומים בעת ביצוע עסקאות. כך שניתן לקבל החלטת מיסוי מקדמית (פרה-רולינג) טרם ביצוע העסקה.

על מנת לייעל את הליכי העבודה של רשות המיסים למתן החלטות מיסוי ושיפור השירות לציבור, יזמה רשות המסים מהלך של הגשת בקשות להחלטת מיסוי מקדמית ב"מסלול ירוק". מדובר בהליך מקוצר ומזורז, שמטרתו קבלת וודאות בכל הקשור לחבות המס, תוצאות המס או ההשלכות על חבות המס, בשל פעולה שביצע המבקש. המסלול הירוק מתייחס לבקשות בנושאים נפוצים, שרמת מורכבותם מאפשרת קביעת מסגרות וקריטריונים, המאפשרים מתן החלטת מיסוי מהירה על סמך הצהרות והתחייבויות המבקש.

אולם, יודגש כי אין מדובר באישור אוטומטי של הסדר המס, שכן הבקשה ב"מסלול הירוק" נבדקת על ידי החטיבה המקצועית ברשות המסים וזו מחליטה באופן פוזיטיבי האם לאשר את הסדר המס המבוקש אך בלוח זמנים קצר משמעותית. כך שבפועל רשות המיסים תבדוק בקפידה גם את הבקשות להחלטות מקדמיות המוגשות לה גם בדרך של מסלול ירוק.

אך וודאי, כדאי בכל מקרה של ספק בתוצאת המיסוי של פעולה מסוימת, לקבל החלטה מקדמית מראש טרם ביצועה, לעניין מס הכנסה, מע"מ או מיסוי מקרקעין לפי הנסיבות.   

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני