• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי מקרקעיןבעד ונגד פטור ממס הכנסה משכר דירה למגורים

בעד ונגד פטור ממס הכנסה משכר דירה למגורים

גלובס – עיתון העסקים של ישראל, רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  29.09.2021

בעד ונגד פטור ממס הכנסה משכר דירה למגורים עד 5,070 ₪

גלובס – עיתון העסקים של ישראל

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 

בסקירה של טענות בעד ונגד המשך מתן הפטור משכר דירה למגורים עד תקרה של 5.070 ₪ לחודש, הבעתי את דעתי, כי הגיע הזמן לבטל את הפטור ממס היוצר אפליה לטובת אפיק ההשקעה בדירות מגורים לעומת אפיקי השקעה אחרים. כאשר אפילו פנסיה חודשית חייבת במס.

הסקירה ניתנה ביום 27.9.2021 בעיתון גלובס, על ידי העיתונאים אלה לוי-וינרב וגיא בן סימון, בעקבות בקשת רשות המיסים לבטל את הפטור ממס בגין הכנסות מהשכרה למגורים, אשר הוצאה כרגע מחוק ההסדרים ולא תידון במסגרתו.

הפטור ניתן במקור בעת העלייה הגדולה מברית המועצות, אשר הובילה את המדינה לעודד השכרת דירות ריקות על ידי מתן פטור ממס לבעלי דירות להשכרה. אלא, שמאז עברו 30 שנה, ההצדקה כבר אינה קיימת, והמדינה ממשיכה לאבד הכנסה פוטנציאלית של מיליארדי שקלים בשנה.

בראיון לעיתון גלובס מיום 27.9.2021 , עו"ד ורו"ח רמי אריה, סבר כי יש הצדקה לבטל את הפטור ממס על הכנסות משכירות דווקא בימים אלה.

"ההצדקה להענקת הפטור בזמנו הייתה לעודד השכרה למגורים בתקופת העלייה מברית המועצות לשעבר, אך כיום ההצדקה הזאת היא הפוכה - יש רצון לשחרר דירות של משקיעים לשוק ואילו את הבנייה להשכרה לעודד באופן חזק יותר באמצעות החוק לעידוד השקעות הון על ידי מתן הטבות מס משמעותיות בהקמת בניינים להשכרה" .

לדבריו, הטענה כי ביטול הפטור יעמיס בירוקרטיה על בעלי הדירות אינה רלוונטית היום. "היום מדובר בדיווח שנתי חד-פעמי ואין צורך בפתיחת תיק במס הכנסה כמו שהיה בעבר".

ההצדקה היחידה שנותרה לכאורה היא הטענה כי ביטול הפטור יוביל לעליית מחירי השכירות. "אבל סביר להניח שהעלייה הזאת תתחלק באופן יחסי בין המשכיר לשוכר, כך שהיא תהיה נמוכה ובסביבות 5% בלבד בממוצע. מנגד, לקופת המדינה יתווספו מכל דירה כזאת 6,000 שקל מס בשנה, ולאור ההנחה שקיימות בישראל עשרות אלפי דירות שמושכרות כיום מתחת לסף המס במסלול הפטור - מדובר בסכום משמעותי שיכול להגיע לכמה מיליארדי שקלים בשנה".

 

מה דעתכם ?

 

לקריאת הכתבה המלאה בגלובס – לחץ כאן

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני