• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםפיצויי מס רכוש – מלחמת חרבות ברזלמענקי קורונה נקבעים ככלל לפי הנוסחה בחוק

מענקי קורונה נקבעים ככלל לפי הנוסחה בחוק

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  23.11.2022

מענקי קורונה נקבעים ככלל לפי הנוסחה בחוק

ולא לפי ההוצאות הקבועות

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 

ועדת ערר קורונה לא קיבלה את עמדת רשות המיסים הגורסת כי מענקי קורונה יאושרו רק עד גובה סכום ההוצאות הקבועות של העסק הניזוק, וזאת ללא כל תמיכה לעמדה זו בנוסחה שבחוק ולמרות היעדר כל הגדרה להוצאות הקבועות בחוק.

סוגיה זו נדונה בוועדת הערר לענייני קורונה בעניין חברת ב.ג. בטחון הצפון (ערר1832-21, ב.ג בטחון הצפון אבטחת מוסדות, ליווי טיולים ומתן שרותי רפואה בע"מ נ' רשות המיסים, ניתן ביום 22.7.2022).

מדובר בשלושה עררים אשר הוגשו על החלטות רשות המסים בגין שלוש תקופות זכאות,  במסגרתן הרשות סטתה מנוסחת החישוב הקבועה בחוק התכנית לסיוע כלכלי וקבעה את גובה מענקי הקורונה לפי חישוב ההוצאות הקבועות של החברה.

ועדת הערר קבעה, כדלקמן:

1.       הפעלת הנוסחה הקבועה בחוק בענייננו לא גרמה לעיוות קיצוני אשר הצדיק סטייה מהנוסחה באמצעות בדיקת הוצאותיה הקבועות. זאת, בשל מאפייני העסק ומבנה ההוצאות של החברה לצד הפגיעה האנושה שספגה בשל נגיף הקורונה כפי שהשתקפה בנתוניה הכספיים. הפעלת סמכות המנהל לשינוי מקדם ההשתתפות בהוצאות הקבועות במקרה זה הובילה להתמשכות מיותרת של ההליכים בענייני החברה שהייתה זקוקה למענקים כאוויר לנשימה .

2.       לשון החוק והתכלית מובילות למסקנה כי יש לפרש את המונח "הוצאות קבועות" בפרשנות רחבה הכוללת הוצאות שהעסק לא יכול היה להימנע מהן והוצאות נוספות, כגון: הוצאות שירדו לטמיון אשר התהוו טרום תקופת הזכאות וניתן אף לכלול בו פיצוי מסוים בגין אובדן הכנסות. בדיקה פרטנית של הוצאות קבועות אמורה להיות חריג לכלל שתופעל במקרי קיצון בלבד .

3.       אין הצדקה אוטומטית לבחון את ההוצאות הקבועות בעסקים שחוו ירידת מחזורים של 80% ומעלה .

4.       פער משמעותי בין גובה המענקים המבוקשים ובין סכום התשומות המדווחות למע"מ נותן בידי הרשות את הסמכות לדרוש ממבקש המענק מסמכים נוספים ודו"ח כספי,   אך אין בפער כשלעצמו כדי להוות הצדקה אוטומטית לסטייה מהנוסחה ובדיקת ההוצאות הקבועות. תחילה יש לבחון, בראיה כללית ועל בסיס הדוחות הכספיים, האם המענק חרג מתכליתו .

5.       בחישוב הוצאות קבועות יש לאתר ולהביא בחשבון גם את הרכיב הקבוע בהוצאות השכר ע"פ מאפייני העסק. לא ניתן לקבל את עמדת הרשות השוללת לחלוטין הוצאות שכר כהוצאה קבועה .

6.       עסק שהיה רווחי בשנת 2019 אך מציג הפסד בשנת 2020 גם לאחר חלוקת המענקים- חזקה שהמענקים לא חרגו מתכליתם וממילא לא כיסו את ההוצאות הקבועות והבלתי נמנעות של העסק. במקרים אלה אין הצדקה להקטנת מקדם הקבועות והקטנת גובה המענקים .

7.       ככל שמתעוררת מחלוקת ביחס לחישוב הוצאות השכר הנחסכות הרשות צריכה לנמק ולהסביר את דרך החישוב. הוראת ביצוע או המלצה שפרסמה הרשות לחישוב הוצאות השכר הנחסכות, אינן יכולות להחליף את הוראות החוק בצורה אוטומטית.



ואנו רואים פעם אחר פעם כי בנושא מענקי קורונה, מקבלות ערכאות הערעור בוועדות ערר ובבתי המשפט המחוזיים את עמדת הניזוקים ולא את עמדת רשות המיסים. כאשר מקבלים החלטה בהשגה או צווי שומה כדאי תמיד לבחון להגיש עליהם ערר או ערעור מס.

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני