• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהעכשיו כדאי דיבידנד מוטב

עכשיו כדאי "דיבידנד מוטב"

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  22.06.2023

עכשיו כדאי "דיבידנד מוטב"

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 

לאור הירידה המשמעותית בהכנסות ה מדינה מתחילת 2023, נראה כי יש היתכנות לחזרתו של מבצע "דיבידנד מוטב" לפיו חלוקת דיבידנדים לבעלי שליטה תחויב בשיעור מס מופחת של 25% בלבד, במקום 30% או 33% כולל מס יסף, כפי שהיה במבצע "דיבידנד מוטב" בשנת 2017.

לפי פרסומי משרד האוצר, מתחילת 2023 ועד סוף אפריל 2023 הסתכמו הכנסות המדינה בכ-161.2 מיליארד שקל לעומת כ- 166.6 בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בקיטון מצטבר של כ-3.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הוצאות הממשלה מתחילת 2023 עמדו על כ-144 מיליארד שקל לעומת 134.5 מיליארדי שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול מצטבר של כ-7% למול התקופה המקבילה אשתקד .

הנתונים מצביעים על קיטון בהכנסות המדינה מצד אחד ועל גידול בהוצאות המדינה מנגד – מה שמוביל להרחבת הגירעון .

בעניין המיסוי: הרי ההכנסות ממסים ישירים הסתכמו באפריל 2023 ב-20.7 מיליארד שקלים לעומת 21.7 מיליארד שקלים באפריל 2022. בשיעורים אחידים, ירדה גביית המסים הישירים באפריל 2023 ב-8.1%.

הגבייה מעצמאים בחודש אפריל (כולל בעלי מניות בחברות) ירדה ב-14% והגביה מחברות ירדה בכ-8%. בחודשים ינואר – אפריל 2023 ירדו ההכנסות בסעיף זה בשיעור של 10% .

הירידה המשמעותית ביותר הייתה בגבייה במיסוי מקרקעין. ההכנסות נטו ממיסוי מקרקעין הסתכמו באפריל 2023 ב-1.0 מיליארד שקלים, לעומת 1.9 מיליארד ₪ באפריל 2022, ירידה ריאלית של 49%. הגביה ממס שבח ירדה בשיעור של 56% והגביה ממס רכישה ירדה בשיעור של 45%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במצטבר מתחילת השנה ירדו ההכנסות ממיסי מקרקעין ב- 35% .

נראה כי הדרך המהירה להעשרת קופת המדינה היא לחזור ולהכריז על מבצע "דיבידנד מוטב", כפי שהיה בשנת 2017 והוביל לגביית מס דיבידנדים בסך של כ- 15 מיליארד ₪. לפי המופיע בדו"ח מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, בפרק המוקדש ל-"מיסוי רווחים לא מחולקים". נותרו בחברות רווחים צבורים הנאמדים בהיקף מעל 600 מיליארד שקל, נכון לשנת 2018. זאת גם לאחר "מהפכת חברות הארנק" שמטרתה הייתה לשחרר רווחים שנצברו בחברות ולצמצם תכנוני מס לא לגיטימיים.

מבצע דיבידנד מוטב אמנם צורם בכך שהוא נותן הטבת מס דווקא לבעלי שליטה בחברות שצברו רווחים אשר מוחזקים כיתרות רווח בחברות שלהם. אולם, בסה"כ הטבת המס של הפחתה לשיעור מס של 25% רק משווה את שיעורי המיסוי של בעלי שליטה לשיעור המיסוי של בעלי מניות שאינם בעלי שליטה.

יתרון נוסף למבצע דיבידנד מוטב ככל שיהיה לפי אותן הוראות שהיו בשנת 2017, הוא כי גביית המס לא תהיה חד פעמית. אלא, תהיה חובת שמירת ההכנסה השוטפת של בעל המניות מהחברה למשך כל אחת משלוש שנות המס הבאות. כך, בכל אחת משלוש שנים אלו בפני עצמה, לא יפחת הסכום הכולל של הכנסת עבודה, דמי ניהול, הפרשי הצמדה או ריבית ותשלומים אחרים שישולמו למקבל ההכנסה מדיבידנד על ידי החברה המשלמת, במישרין או בעקיפין, מממוצע סכום התשלומים כאמור ששולמו לו על ידי החברה האמורה, במישרין או בעקיפין, בממוצע ההכנסה של השנתיים הקודמות.

היות ושנת 2023 רק החלה ולפי מצב גירעון המדינה אם ימשיך ויגדל, נראה שכדאי לחכות עם חלוקת דיבידנדים לבעלי שליטה בשלב זה.

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי