• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםדיני עבודהמאמרים וכללים ביחסי עבודהקנס בשיעור של 134 600 למעביד המפטר עובדת בניגוד להוראות חוק עבודת נשים

קנס בשיעור של 134,600 ₪ למעביד המפטר עובדת בניגוד להוראות חוק עבודת נשים

20.05.2007

קנס בשיעור של 134,600 ₪ למעביד המפטר

עובדת בניגוד להוראות חוק עבודת נשים

ביום 8/3/07 התפרסם ברשומות חוק עבודת נשים (תיקון מס' 35), התשס"ז-2007, הקובע קנס בשיעור של 134,600 ₪ על כל עובד או עובדת שביחס אליהם הפר המעביד את חוק עבודת נשים, התשי"ד-1954, או מאסר שישה חודשים, או שני העונשים כאחד.

ביום 8/3/07 התפרסם ברשומות חוק עבודת נשים (תיקון מס' 35), התשס"ז-2007 (להלן – התיקון לחוק), הקובע קנס בשיעור של 134,600 ₪ על כל עובד או עובדת שביחס אליהם הפר המעביד את חוק עבודת נשים, התשי"ד-1954, או מאסר שישה חודשים, או שני העונשים כאחד.

על פי חוק עבודת נשים, התשי"ד-1954 (להלן – החוק), טרם התיקון לחוק, מעביד אשר העביד בניגוד לחוק או שלא בהתאם לתקנות שניתנו לפיו ו/או לא נתן לעובדת חופשת לידה בהתאם לסעיף 6 לחוק ו/או עבר על הוראות סעיף 9 לחוק (פיטר שלא כדין עובד או עובדת), דינו היה קנס בשיעור של 67,300 ₪ (הקנס הקבוע בסעיף 61(א)(3) לחוק העונשין), על כל עובד או עובדת שביחס אליהם נעשתה העבירה, או מאסר חודש אחד, או שני העונשים כאחד.

התיקון לחוק מחמיר את עונשו של מעביד הפועל בניגוד להוראות החוק כמפורט לעיל, וקובע כי דינו של המעביד יהיה קנס בשיעור של 134,600 ₪ (כפל הקנס הקבוע בסעיף 61(א)(3) לחוק העונשין), על כל עובד או עובדת שביחס אליהם נעשתה העבירה, או מאסר שישה חודשים, או שני העונשים כאחד.

בנוסף, התיקון לחוק קובע כי מי שהפריע למפקח עבודה להשתמש בסמכויותיו, מי שסירב להשיב לו על שאלה שהוא חייב להשיב עליה, לא החזיק או לא ניהל פנקס בהתאם לסעיף 11 לחוק, או לא מילא אחרי הוראות סעיף 12 לחוק (פרסום הוראות החוק), וכן מי שלא הציג היתר לפי סעיף 5(ד), דינו – הקנס הקבוע בסעיף 61(א)(1) לחוק העונשין או מאסר שישה חודשים (במקום חודש מאסר אחד, כפי שהיה טרם התיקון לחוק), או שני הענשים כאחד.

התיקון הינו בתוקף החל מיום 8/3/07.

* הילה פורת, עו"ד – מומחית בדיני עבודה ומחברת הספר "דיני עבודה - המדריך המלא". www.hilaporat.co.il

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי