• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםפיצויי מס רכוש – מלחמת חרבות ברזלדורית בייניש הפיצוי לשדרות הוא לעג לרש

דורית בייניש: הפיצוי לשדרות הוא "לעג לרש"

25.06.2007

דורית בייניש: הפיצוי לשדרות הוא "לעג לרש"

רמי אריה, עו"ד (רו"ח)

נשיאת בית המשפט העליון הגב' דורית בייניש, הפתיעה במהלך הדיון בבג"צ שהתקיים היום (26.6.2007), בנושא הפיצוי שנקבע לבעלי העסקים בשדרות וקבעה כי מדובר "בלעג לרש". קביעה זו נאמרה לאחר שעו"ד (רו"ח) רמי אריה טען כי התקנות החדשות אינן יותר מאשר הטעייה ואחיזת עיניים.

התקנות החדשות קבעו "אזור ספר" מסביב לעזה לפי תשעה ק"מ מהגבול. אך מסתבר כי באזור זה מרביתם של היישובים כבר קבועים בתקנות הרגילות כישובי ספר הזכאים לפיצוי לפי חוק מס רכוש באופן רטרואקטיבי וללא הגבלת זמן.

במפת האזור, שהוגשה לבג"צ הוכח כי באזור מוגדרים לא פחות מ- 38 יישובים כ-"ישובי ספר" לפי התקנות הרגילות לפיצוי של מס רכוש. רק היישוב שדרות ועוד 2-3 ישובים נוספים אינם מוגדרים בו כישובי ספר. מה שמעלה תהיות:מה הסיבה ששדרות מקופחת ?

הלכה למעשה, 38 ישובים באזור זה ובכללם ניר-עם, יד מרדכי, כיסופים, זיקים, בארי, ארז, אור הנר וכו' יכולים להגיש בקשות לפיצוי ללא הגבלת זמן באופן רטרואקטיבי ובאופן עתידי. כולם חוץ משדרות ?!

כבוד נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש שישבה בראש ההרכב בבג"צ, אמרה כי היא מסכימה עם טיעונו של עו"ד רמי אריה, בא כוח העותרים, כי מנגנון הפיצוי שנקבע לאחרונה, לא נותן פיתרון לשבע השנים הקשות שעברו על העיר שדרות ועוד יעברו כנראה לצערנו.

הנשיאה בייניש אמרה: "כי מין הראוי ששר האוצר ייקבע מנגנון פיצוי מיוחד וספציפי לעיר שדרות, שייתן פיתרון לשבע השנים שעברו ולעתיד". זאת לאור העובדה כי מעולם לא היה במדינה מצב כזה של נזקי מלחמה למשך זמן כל כך ממושך, אשר מונע כל אפשרות לתת פיצוי הוגן לפי המנגנונים הרגילים הניתנים היום לפי תקנות מס רכוש.

סופו של דבר נתבקשה המדינה, מיד לאחר שהעתירה תתוקן ותפרט את כל הנזקים שנגרמו לבעלי העסקים בשדרות בשבע השנים האחרונות ולעתיד ואת אי סבירות התקנות שנקבעו ביחס לכך, להציג בפני בג"צ מנגנון פיצוי הוגן שייתן מענה לנזקים שנגרמו לעיר שדרות ולבעלי העסקים בשבע השנים האחרונות ולעתיד. נקבע דיון דחוף מיוחד בהמשך העתירה עוד לפני פגרת בהמ"ש ב- 15.7.2007.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי